plzh-CNenetdelvltnorues
Branża kosmetyczna już wykorzystała bursztyn - kosmetyki Farmona

Nad sposobami wykorzystania bursztynu i stworzenia interesujących produktów dla turystyki biznesowej debatowali przedstawiciele branży turystycznej i bursztynniczej. 21 lutego w Gdańsku odbyły się warsztaty Amber&Relax - organizowane przez Gdańsk Convention Bureau oraz Inspiros Consulting Group.

Według badań przeprowadzonych przez organizatorów warsztatów bursztyn jest kojarzony przede wszystkim z wyrobami jubilerskimi, na kolejnych miejscach są sztuka oraz nauka, a skojarzenia z turystyką są wciąż niewielkie. Jednak bursztyn ma ogromny potencjał turystyczny – dziedzictwo związane z historią, kulturą i przetwórstwem bursztynu jest jednym z ważniejszych wyróżników rejonu pomorskiego. Już dziś funkcjonuje wiele nazw hoteli, restauracji i innych obiektów związanych z turystyką, jednak niewiele z nich oprócz nazwy oferuje usługi związane z bursztynem. Co ciekawe, na Pomorzu trudno znaleźć usługi SPA z wykorzystaniem bursztynu, a takie – jak wymieniał organizator – są już dostępne w Krakowie oraz podwarszawskim Piasecznie pod nazwą „Dotyk Bursztynu”. Tak znane obiekty, jak inspirowany bryłą bursztynu stadion piłkarski w Gdańsku czy oficjalna nazwa autostrady A1 Amber One dają asumpt, by więcej obiektów nawiązywało do bursztynu i korzystało z tego wyróżnika.

Uczestnicy i organizatorzy wspólnie stwierdzili, że produkty związane z bursztynem są i mogą być doskonałą ofertą dla biznesu i turystyki pokonferencyjnej. Oparte na bursztynie gry miejskie, pokazy poławiania bursztynu, własnoręczna obróbka i warsztaty biżuterii są już dziś obecne w ofertach operatorów turystyki. Na rozwój czekają takie pomysły jak usługi SPA, regionalne potrawy i alkohole, ciekawe pamiątki z bursztynem i wiele innych przedsięwzięć wymienionych przez uczestników.

Bursztyn to produkt luksusowy, z wysokiej półki. Ale niekoniecznie musi być on drogi. Zgodnie z obowiązującą w organizacji wydarzeń turystycznych zasadą 3xE (entertainment-zabawa, eduation-nauka i emotions-emocje) bursztyn i region pomorski mają wszystko, by stać się interesującym zestawieniem dla turystyki biznesowej.

Gdańsk Convention Bureau wspólnie z Inspiros Consulting Group w dalszych etapach rozwijać będzie projekt, polegający na stworzeniu oferty pokonferencyjnej dla sektora turystyki biznesowej w oparciu o 4 markowe produkty turystyczne - wyróżniki Gdańska i Regionu Pomorskiego. Są to: Bursztyn, Morze, Solidarność i Zamki Gotyckie.