Corundum, S&A, Amber Baco, Argent-Pol i Jantar Studio to firmy, których biżuterię można było oglądać na specjalnym pokazie mody pierwszego dnia targów Amberif w Gdańsku.

Na wybiegu pierwszego dnia targów Amberif królowała biżuteria z bursztynem. To przedsięwzięcie realizowane w ramach ministerialnego programu „Bursztyn. Skarb Polski” – pierwszej w dziejach tej gałęzi gospodarki profesjonalnej strategii promocyjnej, która ma rozsławić markę polskiej biżuterii i bursztynu na świecie.

Modelki zaprezentowały na wybiegu pięć kolekcji biżuterii. Pierwsza – kryształowa biżuteria Spark z ekskluzywnych kryształów Swarovski Elements i srebra – pochodziła z pracowni firmy Corundum i była prezentowana ze strojami marki Mantic. Drugą kolekcję przygotowała firma S&A – jeden z największych polskich producentów w branży jubilerskiej, który współpracuje z uznanymi projektantami biżuterii i wspiera debiutanckie kolekcje absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Modelki wystąpiły w ubiorach zaprojektowanych przez znanego projektanta Michała Starosta. Kolejna kolekcja pochodziła z firmy Amber Baco i charakteryzowała się ciekawym sposobem rzeźbienia bursztynu nadającym mu ozdobny efekt hologramu, według autorskiego pomysłu opracowanego przez Mariana Dejcza. Sukienki zaprojektowała Karolina Twardowska, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Czwarta kolekcja to dzieło firmy Argent-Pol, specjalizującej się w produkcji naszyjników ze srebra w postaci linek i spiral oraz srebrnych kształtek i kulek, które mogą być używane jako ozdobne elementy przy komponowaniu biżuterii. Modelki ubrała firma Jean Paul. Ostatnią, piątą kolekcję zrealizowało Jantar Studio, firma rodzinna z Łomianek, której wizytówką są wzory biżuterii z bursztynem bałtyckim o unikatowych nieregularnych kształtach oraz obiekty regularne z bursztynu rekonstruowanego. Ubiory pochodziły z pracowni gdyńskiej projektantki Katarzyny Królak.

Pokaz mody jest elementem programu „Bursztyn. Skarb Polski”, w ramach którego realizowane są zakrojone na szeroką skalę projekty promocyjne, m.in. udział polskich firm w targach jubilerskich na świecie, misje dziennikarskie oraz kampanie reklamowe w mediach konsumenckich w Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Chinach. Program ten jest realizowany przez konsorcjum, w skład którego wchodzą Międzynarodowe Targi Gdańskie SA, Krajowa Izba Gospodarcza Bursztynu, Międzynarodowe Centrum Targowe oraz spółka S&A SA.