Do końca października na antenie CNN International można obejrzeć spot „We make things happen". Mocną stroną filmu są utrzymane w ciepłych bursztynowych barwach zdjęcia.

Emisja spotu reklamowego Gdańska na antenie CNN International to największa do tej pory kampania zagraniczna miasta. Ten znany i oglądany na całym świecie kanał telewizyjny wyemituje gdański spot 275 razy, w tym 173 razy, w porze najlepszej oglądalności.

Papierowa łódeczka w bursztynowych barwach

Głównym motywem filmu trwającego 30 sekund jest papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem, potem opadamy do wody i chwilę płyniemy wzdłuż linii brzegowej, a następnie porwani przez mewę, możemy podziwiać panoramę miasta. Mocną stroną filmu są pełne poetyki, utrzymane w ciepłych, bursztynowych barwach zdjęcia autorstwa jednego z najzdolniejszych operatorów młodego pokolenia Jacka Podgórskiego, autora m.in. zdjęć do filmu „Święto Latawców”. Spot wyreżyserował Tomek Nalewajek, laureat Yach Festiwal za teledysk do piosenki Marii Peszek, pt. „Nie mam czasu na sex”. Film wg storyboardu Agencji Przybora Zaniewski Limited zrealizował Dom Produkcyjny Papaya Films Sp. z o.o., znany z produkcji reklam m.in. Link 4, ING Banku, Nordea Banku, Plus GSM, Reserved czy Knorr. Emisja spotu to tylko część kampanii wizerunkowej Gdańska poza granicami Polski. Koszt emisji 300 spotów wynosi 300 tysięcy dolarów, koszt realizacji filmu wyniósł ok. 260 tysięcy złotych.

530 tysięcy banerów reklamowych

Jednocześnie na stronach CNN.com, CNNInternational.com oraz CNNMoney.com wyświetlonych zostanie 530 000 banerów reklamowych Gdańska. Gdańska kampania kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast w wieku od 25 do 55 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, do ludzi o otwartych umysłach, ciekawych świata i kochających podróże. Efekt kampanii wizerunkowej Gdańska wzmocni promocja Polski, odbywająca się na ekranach CNN do 14 grudnia. Podczas kampanii promocyjnej Polski wyemitowanych zostanie 625 spotów, podczas których nasz kraj zostanie ukazany oczyma zagranicznego biznesmena. W 30-sekundowych filmach pojawią się migawki z Gdańska, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Helu i Zakopanego. Reklamówki zrealizowała stacja CNN. W uzupełnieniu kampanii telewizyjnej, spoty zostaną wyświetlone na stronach CNN.com, CNN.com, CNNInternational.com i CNNMoney.com ok. miliona razy. Kampania ma na celu wypromowanie Polski jako kraju nowoczesnego, dynamicznego i atrakcyjnego turystycznie. Kampania Gdańska ściśle nawiązuje do przyjętej przez władze strategii marki, zgodnie z którą zarówno mieszkańcom, jak i turystom miasto nad Motławą powinno kojarzyć się z duchem wolności, miejscem, które inspiruje i w którym rzeczy niemożliwe stają się rzeczywistością.


Więcej informacji: www.gdansk.pl

Zdjęcie: Kampanię telewizyjną wspiera emisja 530 tysięcy banerów reklamowych Gdańska na stronach internetowych CNN. Fot. UM Gdańsk