Obecnie na stronach internetowych Ministerstwa trwa głosowanie na 27 branż, którego wynik będzie brany pod uwagę w wyborze finałowej piętnastki. Realizacja wybranych projektów zostanie objęta wsparciem w ramach Działania 6.5 PO IG, czyli bardzo poważnym dofinansowaniem promocji branży w trzech obszarach: 60% dofinansowania projektów firm, 100% dofinansowania promocji branży i 100% dofinansowania działań PR.

Wyroby jubilerskie i bursztynnicze zostały uwzględnione w tej ankiecie dzięki wnioskowi złożonemu pod koniec lutego br. przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników. Ten program to nie tylko szansa na poważne środki finansowe dla firm, ale także niemająca precedensu w historii promocja branży jubilersko-bursztynniczej i polskich wyrobów jubilerskich. To wyjątkowa okazja, by podnieść rangę bursztynu i wprowadzić go na „salony jubilerskie”.

Pojawiające się także w portalu amber.com.pl wywiady ze światowej sławy fachowcami od marketingu wyrobów luksusowych (vide: Bez promocji nie ma sukcesu – rozmowa ze Stefanem Hencke) wyraźnie dają do zrozumienia, że bez profesjonalnej promocji produktu nie mamy co marzyć o aprecjacji i wzroście sprzedaży. Teraz taka możliwość się pojawia – szczególnie że wniosek jest popierany przez pomorskich samorządowców i polityków w parlamencie. Głosujmy i miejmy nadzieję na pomyślne dla branży rozstrzygnięcie, co z pewnością zaowocuje rozwojem w tych niełatwych dla producentów produktów luksusowych czasach.

Ankieta dostępna jest pod adresem: http://www.mg.gov.pl/node/11398

Michał Kosior jest kierownikiem biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników

Polecamy:
Michał Kosior: Branża ma szanse na dofinansowanie