plzh-CNenetdelvltnorues

Taką właśnie kwotę do końca listopada br. wyda Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna na promowanie Pomorskiego Szlaku Bursztynowego oraz oferty turystycznej regionu pomorskiego i jego wielowiekowego dziedzictwa kulturowego.

700 tys. zł to łączna kwota przeznaczona na realizację projektu Pomorski Szlak Bursztynowy – kampania promocyjna dziedzictwa bursztynowego jako wielopłaszczyznowej oferty turystycznej. 75% tej sumy pochodzi ze środków Unii Europejskiej, pozostałą część wydatków pokryje PROT. „Nasz wkład pochodzi ze składek członkowskich, jak również ze wsparcia finansowego miast zainteresowanych udziałem w tym projekcie, tj. Gdańska, Sopotu, Gdyni, Słupska, Malborka i Pruszcza Gdańskiego” – wyjaśnił Łukasz Magrian, zastępca dyrektora biura PROT.

Realizacja projektu rozpoczęła się w kwietniu ub.r. i potrwa do końca listopada br. Jego głównym założeniem jest przełamanie stereotypowego wizerunku bursztynu jako kamienia jubilerskiego, ale także pokazanie znacznie szerszego jego zastosowania niż tylko w biżuterii. W jego ramach powstaną kolejne bursztynowe pylony na wyjazdach z bursztynowej autostrady A1, zostanie zaktualizowany przewodnik po największych atrakcjach Pomorskiego Szlaku Bursztynowego Bursztynowe inspiracje (w języku polskim, angielskim i niemieckim) oraz zrealizowane dwa spoty promocyjne zachęcające do odwiedzenia różnych atrakcji związanych z bursztynem w województwie pomorskim. „Jeden z nich jest już od pewnego czasu emitowany w kolejce SKM na trasie od Słupska poprzez Trójmiasto do Tczewa. Oba zostały tak przygotowane, by były również atrakcyjne np. dla sklepów i galerii z bursztynowymi wyrobami – już niedługo będziemy je nieodpłatnie udostępniać zainteresowanym” – mówi zastępca kierownika biura PROT.

Bardzo ważnym elementem tego projektu jest współpraca z mediami trójmiejskimi i ogólnopolskimi, zarówno tradycyjnymi, jak prasa i radio, jak i blogerami. Grupa 12 przedstawicieli mediów zostanie zaproszona do Gdańska, gdzie będą m.in. zwiedzać zakłady produkcyjne, m.in. NAC Amber i S&A. „Mam nadzieję, że efektem tej wizyty będą ciekawe reportaże i artykuły, które zachęcą do wędrówek Pomorskim Szlakiem Bursztynowym, ale także przyczynią się do poprawy wizerunku bursztynu” – powiedział Magrian.

PROT promuje Pomorski Szlak Bursztynowy jako atrakcyjne miejsce jesiennego wypoczynku, zachęcając do odwiedzenia nie tylko muzeów eksponujących bursztynowe artefakty, ale także skorzystania z oferty restauracji serwujących bursztynowe menu, biur turystycznych zachęcających do gier terenowych i do poławiania bursztynu z morza w towarzystwie profesjonalnych poławiaczy, manufaktur, które prowadzą pokazy obróbki bursztynu, oraz coraz liczniejszych SPA, gdzie można skorzystać z zabiegów wykonywanych kosmetykami na bazie bursztynu. „Ta oferta staje się z roku na rok coraz bogatsza i dostępna przez cały rok, a nie tylko w wakacje. Złota polska jesień może być wyjątkowym przeżyciem również nad Bałtykiem” – przekonuje Łukasz Magrian.  

Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013