plzh-CNenetdelvltnorues
Szlifowanie bursztynu

„Nie doceniamy tego co mamy. Polska bursztynem stoi! Wiem, co piszę! Miałem przyjemność przekonać się na własne oczy jak to z tym bursztynem naprawdę jest” – tak bursztynem zachwycali się blogerzy, którzy odwiedzili Trójmiasto w ramach wizyty studyjnej zorganizowanej przez PROT.

W podobnym stylu utrzymana jest zdecydowana większość podsumowań wizyty studyjnej blogerów prowadzących blogi o tematyce lifestylowej, podróżniczej, modowej i kulinarnej. Oprócz blogerów Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprosiła w październiku – w ramach projektu promocji Pomorza w oparciu o bursztyn – także dziennikarzy z takich magazynów jak National Geographic, Traveler i Focus. W listopadzie planowane jest podobne spotkanie dla przedstawicieli lokalnych, trójmiejskich mediów, dla których przygotowano nieco inny program niż dla poprzedniej, ogólnopolskiej ekipy. „Wybór takich mediów został przemyślany bardzo starannie. Zależało nam przede wszystkim na dotarciu do młodych odbiorców, a najlepszym ku temu narzędziem są obecnie blogi jako nowoczesna forma komunikacji. Nasze zaproszenie do Trójmiasta poza sezonem turystycznym i poznania jego wyjątkowych atrakcji, głównie bursztynu, zostało przyjęte i skomentowane bardzo entuzjastycznie” – mówi Łukasz Magrian z PROT-u.

Uczestnicy study tour mieli okazję odwiedzenia m.in. Muzeum Bursztynu w Gdańsku i Muzeum Zamkowego w Malborku, firm bursztynniczych NAC Amber, Art7 i S&A, gdzie mogli własnoręcznie szlifować bursztyn i zobaczyć nowoczesną biżuterię, a w Atelier Joli Słomy i Mirka Trymbulaka gotować i kosztować wegańskich potraw, również tych inspirowanych bursztynem.

„Większość relacji z tej wizyty można już przeczytać, Pinterest, Instagram i Facebook pełne są zdjęć dokumentujących każdy krok blogerów. Pokochali bursztyn, pokochali Trójmiasto i jego jesienne atrakcje, i podzielili się swoją nową fascynacją z wielotysięcznymi rzeszami swoich czytelników” – podsumowuje Łukasz Magrian.

Dziennikarze i blogerzy odwiedzili Trójmiasto w ramach projektu „Pomorski Szlak Bursztynowy – kampania promocyjna dziedzictwa bursztynowego jako wielopłaszczyznowej oferty turystycznej”. Dofinansowanie projektu w wysokości 700 tysięcy złotych pozwoliło na realizację szeregu działań marketingowych ukierunkowanych na wyeksponowanie turystycznego potencjału bursztynu. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i kanałów komunikacji pozwoliło również na pokazanie nowoczesnego wizerunku bursztynu w jubilerstwie czy formach użytkowych oraz dotarcie z ofertą m.in. do osób młodych. W ramach projektu, którego realizacja potrwa do końca listopada br., zaplanowano szereg działań wzmacniających wizerunek bursztynu jako atrakcyjnego produktu, w oparciu o który budować można ofertę turystyczną regionu.