Wywiady

Ponad 120 wystaw i pokazów sztuki w 23 krajach, prace w zbiorach 13 muzeów na całym świecie, liczne nagrody i wyróżnienia – to statystyczne podsumowanie 25 lat pracy Pauliny Binek w zawodzie złotnik-jubiler. A jak ona sama ocenia ten czas? 

Tomek Ogrodowski, który obchodzi w tym roku 30-lecie pracy, opowiada o swoich osiągnięciach i różnicach między projektantem a artystą.

Właściciel firmy Art7 Wojciech Kalandyk i główny projektant Maciej Rozenberg opowiadają o nowatorskim wzornictwie biżuterii z bursztynem i przekonują, że duża firma to duże możliwości, również kreacyjne.

Eryk Popkiewicz jest z wykształcenia archeologiem. Wykonuje pokazy obróbki bursztynu technikami średniowiecznymi i z okresu rzymskiego za pomocą własnoręcznie wykonanych narzędzi wzorowanych na tych z epoki. Jako jedyny w Polsce wykonuje także pokazy ogniowe z użyciem pyłu bursztynowego.

Projektant, wykładowca gdańskiej ASP i autor „Trend Book’a” o wizycie w Hongkongu na Baltic Amber Festival i – niestrudzenie – o promocji bursztynu jako kamienia unikatowego a nie magicznego.

Hanna Rochacka, właścicielka słynnego Zielonego Kota – niepowtarzalnego sklepu z bogatą ofertą biżuterii w centrum Warszawy – opowiada o tym, jak ważna jest fantazja w kreowaniu własnego wizerunku i o trendach w biżuteryjnej modzie na lato.

Radek Szwed, zaliczany do grona najlepszych polskich projektantów biżuterii, opowiada, dlaczego zamienił kontrabas na warsztat złotniczy i dlaczego pokonywanie własnych ograniczeń jest takie fascynujące.

Wykładowca w gdańskiej ASP, autor wielu publikacji na temat wzornictwa, projektant biżuterii współpracujący z wiodącymi firmami. Od wielu lat przekonuje, że bez dobrego, nowoczesnego wzornictwa nie ma przyszłości. Dlaczego?

Sara Gackowska, studentka ASP w Gdańsku i zwyciężczyni konkursu Amberif Design Award 2012, o fascynacji materiałem i próbach definiowania biżuterii na nowo.

Projektantka, studentka gdańskiej ASP i laureatka 2. miejsca w konkursie Amberif Design Award 2012, o roli biżuterii w ogóle i bursztynie w szczególe.

Piotr Tołkin, młody projektant, laureat Nagrody Srebrnej w konkursie Amberif Design Award, o nagrodzonej pracy i chęci uwolnienia bursztynu od krzywdzących, stereotypowych skojarzeń.

Arek Wolski łączy sztukę z komercją w dziedzinie biżuterii. Traktuje ją zarówno jako ozdobę, ale i formę wypowiedzi artystycznej. Jak udaje mu się pogodzić te dwie dziedziny?

Michała Starosta przedstawiać nie trzeba: utalentowany projektant mody, kontrowersyjna osobowość, częsty gość Gali Mody i Bursztynu amberif. Właśnie dlatego postanowiłam porozmawiać z nim o bursztynie.

Aleksandra Pietrucka, pomysłodawczyni i właścicielka internetowej galerii biżuterii Olissima, opowiada o różnicach między biżuterią designerską i modową, oraz misji kształtowania gustu klientów.

Projektant biżuterii Marcin Tymiński o sukcesie w Dubaju i rozwijaniu wzornictwa przy zachowaniu własnego stylu.

Dr Anna Sobecka, opiekun kolekcji bursztynu w Muzeum Zamkowym w Malborku, zachęca do obejrzenia „Bursztynowych kontekstów” – wystawy, na której współczesne wyroby prezentowane są obok sztuki dawnej, zachęcając do refleksji na temat bogatej historii tego kamienia. 

 Janusz Fudala, kolekcjoner i miłośnik bursztynu, opowiada o swoich ambersafari – przygodach w poszukiwaniu żywic kopalnych oraz wystawie darów z jego kolekcji w Muzeum Ziemi PAN w Warszawie.

Mirosława Stroińska, Poznanianka, od po raz kolejny wybrała się na pieszą wędrówkę bursztynowym szlakiem – tegoroczny projekt promował prezydencję Polski w Unii Europejskiej.

To obecnie jedno z najbardziej gorących nazwisk wśród projektantów biżuterii. Danuta Kruczkowska zasłynęła naszyjnikami z matowionych bursztynów i wspólnymi pokazami mody z Jolą Słomą i Mirkiem Trymbulakiem. Swoje kolekcje będzie prezentowała po raz pierwszy w Warszawie na targach Złoto Srebro Czas.

Projektantka biżuterii, podwójna laureatka konkursu Galeria Ambermart, opowiada o najnowszej jesienno-zimowej kolekcji oraz o pomyśle na nową linię biżuterii w jej ulubionych kolorach.

Od dwóch dekad projektuje biżuterię z bursztynem: nowoczesną i wyrazistą. Nam opowiada o strachu przed zaszufladkowaniem i przyjemności wymyślania kolekcji na pokazy mody.

Roman Kowalkowski prowadzi kurs „Bursztyn, emalie i muszle” w prywatnej szkole złotniczej Wytwórnia Antidotum. Nam opowiada o stosunku uczniów do bursztynu i roli szkoły w rozwijaniu złotniczych zainteresowań.

Wiele osób o istnieniu Wielunia dowiedziało się dopiero pięć lat temu, kiedy zaczęto tam organizować Europejskie Święto Bursztynu. O tej i wielu innych „bursztynowych” imprezach na Ziemi Wieluńskiej opowiada burmistrz Janusz Antczak.

Dwoje młodych projektantów z Iławy o niezależności myślenia w projektowaniu biżuterii oraz potrzebie nieoszukiwania własnego ja.

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 następna > ostatnia >>
Strona 4 z 7
Reklama

Komentarze

  • kasandra Jestem laikiem w tym temacie ale mieszkam nad morzem i lubie zbierac bursztyn i tak nazbieralam przez 40 lat ponad kilogram i zalany mam wodą przez te wszystkie lata i… Skomentowane przez kasandra
    To się nigdy nie skończy… - rozmowa z prof. Barbarą Kosmowską-Ceranowicz
  • Jar-Jan Witam. Moja przygoda z bursztynem i biżuterią zaczęła się 25 lat temu, idąc od pracowni do pracowni nabywałem doświadczenia i umiejętności z czasem fascynacja tym zawodem przeobraziła się w coś… Skomentowane przez Jar-Jan
    Wykwalifikowani bursztynnicy pilnie poszukiwani
  • Sławomir Fijałkowski ...a jaką ofertę zatrudnienia mają dla absolwentów wzornictwa (nie tylko gdańskiej ASP) bursztyniarze? chętnie przekażę potencjalnie zainteresowanym (poproszę tylko o poważne oferty - konkurencyjne wobec architektury, projektowania gier komputerowych, produktu,… Skomentowane przez Sławomir Fijałkowski
    Niczego nie planowałem – rozmowa z Wojciechem Kalandykiem
  • Henryk trzy razy pracodawcy mi nie zapłacili 5000 w plecy za wykonaną pracę , zwalniali z dnia na dzień jak nie mieli zamówień , za 20 letnie doświadczenie śmieszne wynagrodzenie .… Skomentowane przez Henryk
    Wykwalifikowani bursztynnicy pilnie poszukiwani
  • Trzezbor Piekutowski Mnie interesuje jedna rzecz: Dlaczego, ježeli istnieja arhiwalne zdjecia na ktorych nawet w internetowej formie mozna rozpoznać kształty poszczegolnych kawalkow bursztynow w panelach, nie zrobiono tego wiernie? W kopi nie… Skomentowane przez Trzezbor Piekutowski
    Rekonstrukcja zaginionej Komnaty