Informacje

Pracownia złotnicza, malarska, ceramiczna, fotograficzna, architektoniczna, projektowania odzieży, warsztat kastomizacji motocykli, miejsce spotkań miłośników kolei – to wszystko jest już w budynku starej kolejki wąskotorowej w podwarszawskim Piasecznie. A będzie jeszcze więcej – pod wspólnym szyldem Bohema.

Premier Dmitrij Miedwiediew zatwierdził strategię rozwoju rosyjskiej branży bursztynniczej do roku 2024, która przewiduje wzmocnienie pozycji Rosji jako producenta wyrobów bursztynowych na światowym rynku.

Długo wyczekiwana polskojęzyczna publikacja będąca zbiorem referatów wygłoszonych przez uznanych ekspertów w trakcie Międzynarodowego Sympozjum Badaczy Bursztynu towarzyszącego targom Amberif 2013 miała swoją premierę na targach Ambermart 2017.

221 wystawców z 9 krajów, w tym 82 z zagranicy oraz ponad 3 000 odwiedzających z 47 krajów – głównie z Chin, Niemiec, Łotwy, Rosji, Szwecji, USA, Wielkiej Brytanii i Węgier – tyle mówią statystyki. A co mówią wystawcy?

Pierścień Beijing zaprojektowany przez Mirona Kutarbę i wykonany w firmie A2 Studio Biżuterii to laureat Konkursu na Najatrakcyjniejszą Biżuterię z Bursztynem prezentowaną na targach Ambermart 2017. 

Mariacka, bodaj najsłynniejsza i najpiękniejsza gdańska uliczka, będzie obchodzić swoje święto w tradycyjnej wieczornej scenerii wypełnionej licznymi atrakcjami. Jedną z nich będzie możliwość przymierzenia kolii podarowanej księżnej Kate w czasie jej niedawnej wizyty w Gdańsku. Warto, nawet jeśli to tylko wierna kopia… 

8 udokumentowanych złóż bursztynu szacowanych na ponad 1100 ton, 1842 bursztynu wydobytego w trakcie prac poszukiwawczych, 33 nowe zatwierdzone projekty robót geologicznych, 7,5 tys. zatrzymanego surowca na granicach – to najkrótsze podsumowanie „Bilansu zasobów złóż kopalin w Polsce” za 2016 r. opublikowanego przez Państwowy Instytut Geologiczny.

Wykonane w S&A Jewellery Design kolia z żółtym bursztynem oraz spinki mankietowe z wiśniowym bursztynem to oficjalne prezenty wręczone książęcej parze przez prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

Grupa Gdańszczan, miłośników Gdańska wyrażających probrytyjskie sympatie, jest fundatorem Gdańskiego Wiatrowskazu Wolności – statuetki, która już we wtorek podczas oficjalnego spotkania w Teatrze Szekspirowskim zostanie przekazana brytyjskiej parze książęcej: księżnej Kate i księciu Williamowi.

Ponad 100 artystów z Austrii, Brazylii, Danii, Francji, Niemiec, Izraela, Włoch, Łotwy, Litwy, Polski i Rosji zgłosiło 180 prac na 7. Międzynarodowe Biennale Sztuki Bursztynniczej „Ałatyr”, którego temat brzmiał „Architektoniczna kronika świata”.

Jeśli chcemy dotrzeć z bursztynem do ludzi młodych, musimy zacząć mówić ich językiem - taka jest konkluzja dyskusji towarzyszącej wykładowi pod tym tytułem. Bez Facebooka i Instagrama ani rusz.

Spółka Discovery, poszukująca bursztynu w okolicach Możdżanowa od października 2016 r., nie odpowiada na wezwanie do złożenia raportu z prowadzonych prac – twierdzi Michał Kowalski, geolog wojewódzki w Gdańsku.

W ramach Legnickiego Festiwalu SREBRO swoją premierę będzie miała wyjątkowa wystawa prac z bursztynem bałtyckim stworzonych przez 29 artystów z 15 krajów - Gdańsk Baltic Amber Biennale. Temat tegorocznej 2. edycji wystawy brzmi Bursztynowy Szlak.

4 piętra w wieży XII-wiecznego zamku w szwajcarskim Rapperswilu wypełnione bursztynem – „Złoto Północy” jest pierwszą tak dużą wystawą w Szwajcarii poświęconą temu kamieniowi. Imponuje nie tylko rozmiarami, ale i zakresem tematycznym. I koncepcją pozwalającą odwiedzającym doświadczać bursztynu za pomocą prawie wszystkich zmysłów.  

Jarosław Westermark, Dariusz Zarański, Wojciech Kalandyk, Ireneusz Glaza oraz Jolanta i Andrzej Kupniewscy – to laureaci tegorocznej edycji Konkursu Jubilerskiego im. Bogdana Mirowskiego na najciekawszą biżuterię prezentowaną na Międzynarodowych Targach Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif w Gdańsku. 

Zoja Kostiaszowa,wiodący badacz Muzeum Bursztynu w Kaliningradzie, członkini Światowej Rady Bursztynu w Gdańsku i Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników, została uhonorowana statuetką Bursztynnika Roku 2016. W ten sposób Kapituła doceniła jej bogaty dorobek naukowy w dziedzinie bursztynu. 

Kariera bursztynowego pierścienia autorstwa Pawła Kaczyńskiego, który w tym roku promuje Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF, została zapoczątkowana właśnie w Gdańsku, tyle że 2 lata wcześniej: prezentowany na wystawie „Amber. Around the World”, zdobył także – w towarzystwie trzech innych z tej samej kolekcji – Grand Prix Mercurius Gedanensis w kategorii wzornictwo. A następnie nabrała rozpędu… 

Jeden z wykładów tegorocznego seminarium naukowego amberif będzie poświęcony głośnemu znalezisku pierwszego dinozaura zmumifikowanego w bursztynie birmańskim. Doskonale zachowany fragment ogona jest wielkości zapałki, a pokrywają go długie, rozgałęzione pióra. 

Natura to niewyczerpane źródło inspiracji. Potwierdzają to najnowsze wzory firmy Art7: Divehi oraz Andromeda i Pulsar – zrodzone z marzeń o podmorskich głębinach i… gwiazdce z nieba. Po premierze w Internecie, czas na możliwość obejrzenia tych wzorów na żywo - na targach amberif w Gdańsku. 

Ważną przestrzenią aktywności twórczej pozostaje poszukiwanie nowych możliwości użytkowych wynikających z zastosowania niestandardowych materiałów i kompozytów; użytkowanie produktów bazujących na biodegradowalnych, przyjaznych środowisku i poddających się recycklingowi tworzyw organicznych staje się światopoglądową manifestacją użytkownika. 

Przeciwieństwem cyfryzacji projektowania, a jednocześnie równoległym źródłem stylistycznych inspiracji jest trend nawiązujący do rzemieślniczej perfekcji, jakości kultury materialnej, nostalgii za trwałością wytwarzanych produktów i ich ponadczasowym charakterem, pozwalając użytkownikowi skupić uwagę na „istocie rzeczy” oraz stać się współkreatorem doświadczenia. 

 

W odpowiedzi na wciąż pojawiające się, nowe możliwości projektowania cyfrowego oraz innowacyjne metody rapid prototyping przy pomocy druku 3D powstała autorska seria produktów wykonana w technologii laserowego spiekania tytanu; konstrukcyjną inspiracją jest tytułowa mandala – zaczerpnięta zarówno z buddyjskiej tradycji dekoracyjnej, jak i współczesnej grafiki komputerowej. 

Trend obrazujący wyraźnie widoczną we wszystkich dziedzinach przemysłów kreatywnych tendencję do indywidualizującej dekonstrukcji i ekspresji formy oraz dążenie do akcentowania rzeźbiarskiego, unikatowego charakteru współcześnie projektowanych produktów, przedmiotów użytkowych, akcesoriów osobistych oraz autorskiej biżuterii. 

Tematyka odwołująca się do klasycznej geometrii i interpretująca stylistyczny minimalizm, który w najbliższej przyszłości wciąż stanowić będzie ważny punkt odniesienia większości decyzji projektowych; symbolika okręgu została wybrana jako najbardziej rozpoznawalny, uniwersalny kanon estetyczny, ergonomiczny i funkcjonalny dawnej oraz współczesnej sztuki złotniczej. 

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>
Strona 1 z 18