Państwa opinia jest dla nas ważna. Zapraszamy do zapoznania się z opublikowanymi komentarzami ważnych wydarzeń i zjawisk, jak również do nadsyłania własnych.

Dokonałam dziennikarskiej prowokacji w sklepach z bursztynem na warszawskiej starówce…

Bursztyn potrzebuje profesjonalnej kampanii promocyjnej prowadzonej wspólnie z chińskim partnerem.

Nareszcie bursztyn bałtycki doczekał się profesjonalnej promocji w Hongkongu.

Jestem zaskoczony tegorocznymi „Prezentacjami”: nie spodziewałem się aż tak wysokiego poziomu i takiej różnorodności prac na jeden temat.

Prace zgłoszone na tegoroczny konkurs „Prezentacje”, którego byłem jurorem, okazały się zaskakująco dobre.

Po lekturze tej książki zainteresowałam się bursztynem i spojrzałam bardziej przychylnym okiem na moją bursztynową biżuterię.

Bursztynowy Tydzień powinien być dla bursztynników niczym Barbórka dla górników. Ale nie jest.

Fot. Biblioteka Manhattan

Książka „Polki na bursztynowym szlaku” to dobry początek, by przekonać Polki do bursztynu.

Przede wszystkim jestem ogromnie zaskoczona nagrodą „Bursztynowe Usta” – Henryka Krzywonos jest niezmiennie mistrzynią konspiracji.

Nagroda „Bursztynowe Usta” to przede wszystkim wielkie zaskoczenie, ale tak naprawdę, to – obok Kawalera Orderu Uśmiechu – jedna z najważniejszych dla mnie nagród.

Rotacja wśród firm bursztynniczych – wystawców targów Amberif jest większa niż zwykle.

W tym roku będziemy rozwijać własne studio projektowe, więc zapraszamy zdolnych projektantów do współpracy.

Biżuteria autorska jako strażnik pewnych wartości ponadczasowych niezbyt dobrze wpisuje się w ducha obecnych czasów – szalonego konsumpcjonizmu i permanentnych zmian.

Przygotowania do największej w historii wystawy biżuterii z bursztynu w Chinach idą pełną parą.

Na wystawie „Designed in Poland” pokazujemy zarówno wyroby uznanych firm, jak i młodych projektantów.

Wystawa „Designed in Poland” to bardzo dobry pomysł na promocję polskiego wzornictwa, nawet jeśli nie jest ona przekrojowa.

Biżuterię traktujemy na równi z innymi dziedzinami sztuki.

 Temat konkursu Amberif Design Award 2012 „N:JOY!“ jest wezwaniem skierowanym do artystów tworzących biżuterię do poszukiwania nowej, kreatywnej drogi.

 

Galeria YES otwiera się na nowe formy sztuki – nadal w kontekście biżuterii.

 

W Lublanie zakończyła się niezwykła wystawa „Wyprawa po bursztyn” wieńcząca międzynarodowy projekt „Amber Expedition”.

Współczesne polskie wzornictwo biżuterii z bursztynem było dla gości targów Copenhagen Jewellery Fair dużym zaskoczeniem. Również tam trzeba przełamywać stereotypy.

W Wieluniu na Europejskim Święcie Bursztynu byłem po raz pierwszy i od razu bardzo mi się tu spodobało.

Ja bym chciała zrobić z bursztynem to, co Marek Kondrat w Polsce zrobił z winami.

Biorąc udział w targach w Stanach Zjednoczonych trudno się oprzeć wrażeniu, że tamtejszy rynek bursztynu przestał istnieć.

„W przypadku 4-latka można już określić, co z niego wyrośnie” – powiedział na otwarciu Jubinale Janusz Kowalski, starszy Cechu Złotników, Jubilerów i Pokrewnych Zawodów w Krakowie. Czy na pewno?

Możliwości artystyczne bursztynu nie zostały jeszcze wykorzystane, szczególnie że dotychczas skupiano się raczej na jego komercyjnym aspekcie, a nie na eksponowaniu jego ponad 40 milionowej historii oraz odkrywaniu tajemnic.

Warto umieć go odróżniać, warto go szanować i zaprzyjaźnić się z nim, gdyż wtedy odczujemy jego pozytywne oddziaływanie.

Wizyta studyjna w Austrii pokazała, jak mało wiemy o tym kraju leżących na Bursztynowym Szlaku. I vice versa.

Mamy szansę wykreowania silnej, rozpoznawalnej marki Polski jako destynacji bursztynowej – musimy tylko uwierzyć, że to naprawdę jest w zasięgu naszych możliwości.

Program Promocji Polskiej Gospodarki ma wejść w stan realizacji niebawem – takie słowa słyszymy od ministerialnych urzędników już od kilku miesięcy.