plzh-CNenetdelvltnorues

W większości przypadków reprezentowały one wysoki poziom artyzmu i nowatorstwa. Ich rozpiętość była naprawdę imponująca: od fantastycznych prezentacji bursztynu w kosmosie, poprzez nowe propozycje noszenia pierścionków potraktowanych w kategoriach science fiction (np. jako implant na skórze, który obrączkę podtrzymującą bursztyn czyni prawie niewidoczną), po całkowicie użytkowe, a przy tym zabawowe formy „smakowitego” pierścienia z karmelu, w którym zostały zatopione elementy bursztynu – dzięki temu liczący wiele milionów lat surowiec został skonfrontowany z tematem przemijania, a jednocześnie ukazany jako coś apetycznego. Proste i łatwo dostępne aplikacje do projektowania stwarzają nowe możliwości kreacji dla tak ciekawego surowca, jakim jest bursztyn.

Jedna z uczestniczek potraktowała temat konkursu „simply a ring“ prawie dosłownie i wykonała pierścionek z suszonej trawy, a między źdźbła w estetyczny sposób wplotła kawałki bursztynu. Zaskakująco proste w formie są także obrączki ze srebra, z podwieszonymi bursztynowymi zatyczkami wzorowanymi na korku do wanny umożliwiającym ich zamknięcie oraz czyniącymi zeń ciekawy obiekt.

Prace były różnorodne, pełne humoru, odkrywające nowe możliwości wykorzystania bursztynu oraz techniki obróbki, wykonane przy zastosowaniu niestandardowych materiałów i bazujące na nowatorskich pomysłach autorów. Pozostało więc bardzo pozytywne wrażenie.

Polecamy:
Bursztyn to fascynujące misterium – rozmowa z Gisbertem Stachem
Gisbert Stach zwycięzcą Amberif Design Award 2011
Warsztaty bursztynnicze: Gisbert Stach
Gisbert Stach: N:JOY!