plzh-CNenetdelvltnorues
14 kwietnia odbyła się próba generalna „Władców Bursztynu” – imprezy integracyjnej w formie gry miejskiej, której motywem przewodnim jest bursztyn.

Gra miejska ”Władcy Bursztynu” zdobyła główną nagrodę w konkursie na Gdański Produkt Turystyczny organizowany przez Gdańską Organizację Turystyczną. Na jego wdrożenie pomysłodawca imprezy, firma Joytrip, otrzymała 20.000 zł oraz czas do 30 czerwca na jej wdrożenie. Jakub Ryfa z Joytrip mówi: „Nie interesuje nas nudne zwiedzanie, zależy nam na pokazaniu Trójmiasta od strony niekomercyjnej, tylko bardziej ‘życiowej’”. Wyraził on również zadowolenie z przebiegu testu: „Generalnie gra się podobała, zyskaliśmy wiele konstruktywnych uwag.”

Planszą gry jest Gdańsk z Wyspą Spichrzów oraz Gdynia, a ona sama została podzielona na etapy, w których zadania przekazywane są uczestnikom w listach. Jakub Ryfa podkreśla, że jej motywem przewodnim jest bursztyn i – choć planowane są jej liczne modyfikacje w zależności od potrzeb grup odbiorców – pozostanie najważniejszym jej elementem. Bursztynowe etapy to poszukiwanie bursztynu na plaży w Gdyni, odwiedziny w jednej z gdyńskich galerii oraz w firmie S&A, gdzie uczestnicy pozyskują wiele informacji na temat bursztynu oraz przypatrują się sposobom jego obróbki. Natomiast w Gdańsku zaplanowano zwiedzanie Muzeum Bursztynu oraz spacer Bursztynową Piątą Aleją, czyli ulicą Mariacką z jej licznymi bursztynowymi galeriami.

Nie jest to pierwszy projekt zwiedzania Trójmiasta bazujący na bursztynie, którego pomysłodawcą jest firma Joytrip: wcześniejszym pomysłem było Poszukiwanie Bursztynowej Komnaty, obejmujące m.in. zwiedzanie z przewodnikiem Muzeum Bursztynu w Gdańsku oraz firmy bursztynniczej w Gdyni.


Więcej informacji:
Władcy Bursztynu

Zdjęcie: Poszukiwanie bursztynu na plaży w Gdyni.