plzh-CNenetdelvltnorues
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna będzie promować szlak bursztynowy i Gdańsk jako stolicę bursztynu podczas spotkania z przedstawicielami skandynawskich biur podróży i dziennikarzami.

Sztokholmska prezentacja to kolejne działanie PROT promujące pomorski szlak bursztynowy – dziesięć dni temu podobna prezentacja miała miejsce podczas konferencji „Europejski Szlak Gotyku Ceglanego – możliwości współpracy” w Gdańsku. Tym razem spotkanie odbędzie się w Ambasadzie RP w Sztokholmie w dniu 27 listopada. Organizatorzy spodziewają się ok. 50 touroperatorów, specjalizujących się w organizowaniu turystyki przyjazdowej do Polski oraz dziennikarzy piszących o turystyce na łamach różnych skandynawskich czasopism i gazet.

Podczas spotkania zostaną zaprezentowane nie tylko walory i atrakcje turystyczne poszczególnych miast, ale także i całego województwa pomorskiego. Jednym z głównych elementów będzie prezentacja Szlaków Kulturowych Pomorza, ze szczególnym uwzględnieniem szlaku bursztynowego, który – jak wynika z rozeznania przedstawicieli PROT – cieszy się szczególnym zainteresowaniem Skandynawów. Związki bursztynu ze tym rejonem świata sięgają czasów jego powstania. Jak wynika z badań naukowców, żywica drzew iglastych co najmniej 40 milionów lat temu była transportowana przez rzeki z terenów Skandynawii i obecnego Bałtyku i osadzona w tzw. "niebieskiej ziemi" w delcie chłapowsko-sambijskiej. Co ciekawe, znajdowane dziś w Szwecji bryłki są identyczne z bursztynem bałtyckim, chociaż występują tam znacznie rzadziej niż w Polsce czy Rosji.

Flagowy produkt turystyczny


Podczas prezentacji PROT zaproszeni goście będą mogli zapoznać się z dotychczasowymi dokonaniami w ramach projektu „Pomorski Szlak Bursztynowy”, m.in. inwentaryzacją istniejących „bursztynowych atrakcji turystycznych” w województwie, takich jak np. Muzeum Bursztynu w Gdańsku czy Mistrzostwa Świata w Poławianiu Bursztynu. Uczestnicy spotkania będą mogli także zapoznać się z planami rozwoju projektu w ciągu najbliższych 2 lat. Jak już wcześniej pisaliśmy, projekt przygotowany przez PROT przewiduje realizację działań, których głównym celem jest promocja i rozwój dziedzictwa bursztynowego jako flagowego produktu turystycznego Pomorza. Wśród celów szczegółowych znajdują się budowa marki województwa poprzez bursztyn, wzmacnianie świadomość mieszkańców dotyczącej dziedzictwa bursztynowego regionu, stworzenie platformy internetowej www.amber-route.eu, promocja i reklama w mediach, a także organizacja seminariów i warsztatów.

Materiały promocyjne

Na koniec prezentacji w Sztokholmie zaproszeni goście otrzymają materiały promujące Gdańsk jako Światową Stolicę Bursztynu, m.in. albumy „Top Amber” zakupione przez Kancelarię Prezydenta Gdańska od Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników oraz płytę z prezentacją multimedialną w j. angielskim „Wirtualna Wycieczka. Muzeum Bursztynu w Gdańsku”.


Polecamy także:
Złoża bursztynu