„Bursztyn jest dla Chińczyków kamieniem wyjątkowym, dlatego na większości imprez promujących Polskę w Państwie Środka to właśnie ten kamień jest ‘wabikiem’. I zawsze skutecznie przyciąga publiczność” – przekonuje Sebastian Tajl, organizator Polskiego Pawilonu na Chengdu Creativity & Design Week.

„W Chinach promowaliśmy Polskę także poprzez atrakcje turystyczne, sztukę współczesną, wyroby spożywcze i alkohol, ale najważniejszym elementem był zawsze bursztyn i to on odgrywał wiodącą rolę” – tłumaczy Sebastian Tajl. Polski bursztyn zachęcał do odwiedzenia organizowanych przez niego m.in. wystawy z okazji otwarcia konsulatu polskiego w Chengdu,  Polskiego Pawilonu w prowincji Yunan, Dni Polskich w Kunming oraz Chengdu Creativity & Design Week.

Chengdu Creativity & Design Week, który odbył się w dniach 10-13 listopada br., to główna część Chengdu Creativity & Design Industry EXPO – wystawy nowatorskich projektów z m.in. takich dziedzin jak przestrzeń powietrzna, tranzyt kolejowy, produkcja samochodów, ochrona środowiska, odzież, biżuteria, meble i artykuły gospodarstwa domowego oraz film i telewizja. Wzięło w niej udział ponad 700 wystawców, którzy zaprezentowali ok. 150 000 odwiedzającym ok. 25 000 projektów.

„Polski Pawilon był najliczniej odwiedzany ze wszystkich pawilonów zagranicznych, a relacja z niego została pokazana w głównym wydaniu wiadomość CDTV1 (główny kanał telewizji miasta Chengdu) oraz w ogólnochińskiej telewizji CCTV4. Jeszcze nigdy Polska nie miała takiej fantastycznej promocji w chińskiej telewizji” – cieszy się Tajl. W Pawilonie zaprezentowano multimedialne materiały promocyjne Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Warszawie i Gdańsku.

Oczywiście sukces nie byłby tak spektakularny, gdyby nie bursztyn. Został on pokazany w różny sposób w pracach 18 wybranych polskich twórców, m.in. Doroty Ceneckiej, Doroty Gulbierz, Marty Włodarskiej, Andrzeja Kupniewskiego, Marcina Tymińskiego, Mariusza Gliwińskiego, Tomasza Kargula, Margity i Danki Czapnik.  Odwiedzający mieli również możliwość obejrzenia relacji z Gali AmberLook 2017.

Organizatorem Polskiego Pawilonu w ramach Chengdu Creativity & Design Week  był Sebastian Tajl we współpracy z Konsulatem Generalnym RP w Chengdu, Międzynarodowym Stowarzyszeniem Bursztynników, ASP w Łodzi, Warszawie oraz Gdańsku.