Po raz pierwszy w 15-letniej historii konkursu Bursztynowa Miss Polski i 5-letniej kalendarza finalistki występują z bursztynową biżuterią. „Pragniemy w ten sposób promować dwa nasze dobra narodowe: piękne kobiety i piękny bursztyn” – mówi Ewelina Bator, przedstawiciel organizatora.

Biżuteria z bursztynem została wprowadzona jako dodatkowy element promowania konkursu z okazji 15-lecia jego istnienia. „Wybór padł na biżuterię Aleksandra Gliwińskiego, ponieważ jest ona bardzo oryginalna i nietypowa, dzięki czemu przełamuje stereotyp zarówno biżuterii bursztynowej, jak i jej odbiorców, którymi coraz częściej są również młode kobiety. Jego filozofia świetnie uzupełnia naszą misję, jaką jest promowanie naszych największych dóbr narodowych: pięknych kobiet oraz bursztynu” – wyjaśniła Ewelina Bator z Agencji Reklamowo-Marketingowej Lider, która jest organizatorem konkursu i wydawcą kalendarza.  

Kalendarz na 2014 rok, wydrukowany w limitowanym nakładzie, nie będzie dostępny w  sprzedaży. Jedyny sposób, aby go zdobyć, to udział konkursie ogłoszonym na oficjalnym profilu Wyborów Bursztynowej Miss Polski na Facebooku.

Sesja zdjęciowa odbyła się na kutrach rybackich w Ustce latem br. Zdjęcia oraz projekt kalendarza wykonał Michał Pawłowicz, fotografik z Elbląga. O perfekcyjny wygląd dziewcząt zadbali wizażyści z firmy Paul Sagane oraz fryzjerzy z salonów fryzjerskich Ce-Ce Point.