Okładka japońskiego magazynu "Four Seasons of Jewellery"

Zagraniczne magazyny publikują artykuły o bursztynie – to efekt wizyty studyjnej dziewięciu dziennikarzy z Włoch, USA, Niemiec, Chin i Japonii zaproszonych na targi Amberif w ramach programu promocji branży jubilerskiej i bursztynniczej.

Tak dużej kampanii reklamowej bursztynu w zagranicznych mediach jeszcze nie było. „Czekamy na efekty tych działań. Jesteśmy ciekawi, czy tego typu publikacje w mediach branżowych wzbudzą zainteresowanie tych kupców, którzy go jeszcze nie znali, i spotęgują u tych, co bursztyn znali już wcześniej” – mówi Ewa Rachoń, kierownik projektu Amberif.

W swoich publikacjach zagraniczni dziennikarze, którzy w marcu br. mieli okazję poznać liczne oblicza bursztynu osobiście i porozmawiać z producentami i projektantami biżuterii z niego wykonanej, skupiają się na różnych aspektach, głównie na trendach, wiadomościach rynkowych oraz historii powstania i obróbki.

„Zaproszeni dziennikarze w większości przypadków niewiele wiedzieli o bursztynie przed przyjazdem na targi Amberif. Tym większe było więc ich zaskoczenie na miejscu, kiedy zobaczyli, jak piękny i bardzo nietypowy jest to kamień oraz jak wiele oferuje możliwości wykorzystania. Jestem przekonany, że grono miłośników bursztynu wzrosło o kolejnych dziewięć osób” – twierdzi Michał Kosior, wiceprezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników.

Polecamy:
Amberif: Polens Schatzkiste (relacja w niemickim magazynie Goldschmiede Zeitung)
4 Polish Amber Jewelry Designers I Loved at the 2013 Amberif Fair (JCK)
Amazing Amber (Trends & Colours)