Kolekcja, która ma pomóc mężczyznom zrozumieć kobiety

Rozumieć kobiety… Według mężczyzn, to jedna z najtrudniejszych umiejętności. Żeby ułatwić im to zadanie, projektantki-kobiety z Wytwórni Antidotum postanowiły powiedzieć im o swoich marzeniach, potrzebach i planach za pomocą… biżuterii.

Aby to osiągnąć, zrezygnowały ze słów i postawiły na komunikację wizualną – mężczyźni są wszak wzrokowcami. „Jako kobiety chcemy, by to, co praktyczne, było również piękne, dlatego naszemu ‘komunikatorowi’ nadałyśmy formę biżuterii” – twierdzą.

Z myślą o letnim charakterze kolekcji, panie dodały szczyptę żeglarskiej stylistyki. Moduł koła sterniczego pełni tu nie tylko funkcję konstrukcyjną, ale jest także symbolem kierowania – naprowadzania na trop czy obierania kierunku interpretacji. Każdy z modułów to komunikat, który wpiąć można w odpowiedni dla potrzeb dnia naszyjnik, kolczyki lub pierścień. Ogniwa łączą się za pomocą kauczukowych rurek w różnych wariantach długości i koloru. Wszystkie elementy składają się na zestaw do samodzielnego komponowania. Każdy użytkownik może nadać mu własną formę i znaczenie. 

Autorkami kolekcji „Czego pragną kobiety” są: Joanna Krupa, Małgorzata Podleśna-Zdunek, Honorata Sienicka, Waleria Skórzewska, Anna Śmiechowska, Izabela Zielińska-Jędrzejewska, Monika Zielińska, Alina Tyro-Niezgoda.

Kolekcja kreatywna powstaje co roku jako wynik zajęć kreatywnych prowadzonych w Wytwórni Antidotum przez Paulinę Tyro-Niezgoda, absolwentkę ASP Warszawa. Jest to praca zespołowa – od  koncepcji do końcowego szlifu gotowych elementów – zawierająca jednak w sobie indywidualne piętno każdego z twórców. W procesie kształtowania ostatecznej formy ważną rolę gra także użytkownik, który dokonuje wyboru i łączenia elementów zgodnie z własnym gustem i potrzebami. Modułowość kolekcji daje możliwość jej dalszego rozwoju i rozbudowy, a konceptualne podejście do projektu daje twórcom szansę na użycie niczym nie skrępowanej fantazji.

Więcej informacji:
Antidotum