W dniu 21 kwietnia br. podpisana została umowa o dofinansowanie projektu zgłoszonego przez Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. do konkursu ogłoszonego przez Agencję Rozwoju Pomorza S.A. w ramach Osi Priorytetowej 1 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-13. Dofinansowana zostanie kampania promocyjna produktów wykonanych z bursztynu oraz regionu pomorskiego na rynku arabskim.

Przedmiotem projektu jest „Kampania promocyjna produktów wykonanych z bursztynu oraz regionu gdańskiego na rynku arabskim – AMBERIF – Targi Dubaj 2009” oraz przygotowanie i realizacja w 2009 r. jednej, dedykowanej na rynek arabski specjalnej kampanii reklamowej promującej region pomorski, Gdańsk i targi Amberif oraz Ambermart jako światowe centrum handlu wyrobami bursztynowymi i biżuterii z bursztynem. Jest to projekt partnerski MTG S.A. oraz Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. To pierwsza umowa o dofinansowanie projektu podpisana w ramach Konkursu 1.6.1_1 „Promowanie atrakcyjności regionu”, do którego nabór wniosków był prowadzony przez Agencję Rozwoju Pomorza S.A. na przełomie sierpnia i września 2008 r. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi ponad 388 tysięcy zł, z czego kwota dofinansowania (75%) wynosi ponad 255 tysięcy zł.

Już od dłuższego czasu kierownictwo MTG SA zastanawiało się nad przeprowadzeniem akcji promocyjnej targów bursztynu oraz polskiej branży bursztynniczej na Bliskim Wschodzie. Pomysł ten był konsultowany z przedstawicielami środowiska i wydał się dość atrakcyjny, tym bardziej, że są to atrakcyjne i obiecujące rynki dla biżuterii bursztynowej. „Na targach International Jewellery Week, które odbędą się w dniach 4 - 7 listopada w Dubaju, mamy stoisko o powierzchni 24 m2. Będziemy tam promować zarówno targi Amberif i Ambermart 2010, jak również naszych wystawców – wcześniej będziemy ich zachęcać do przekazywania materiałów promocyjno-reklamowych. Myślę, że już pierwsza edycja tej imprezy pozwoli ocenić zainteresowanie ofertą bursztynową wśród kupców ją odwiedzających” – opowiada Ewa Rachoń, kierownik projektu Amberif i Ambermart.



źródło: Agencja Rozwoju Pomorza / informacja własna

Zdjęcie: Targi Amberif 2009 - Hala Bursztynowa. Fot. organizator